Geleneksel ve çağdaş eğitim paradigmalarında ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ve Qafqaz Üniversitesi örneği

Her alanda hızlı bir değişimin yaşandığı küreselleşen dünyada eğitimin tüm alanlarında, öğrenme‐öğretme yöntemlerinde, öğretmen‐öğrenci ilişkilerinde ve ölçme ‐ değerlendirmede de yeni yaklaşımlar kendisini hissettirmektedir. Özellikle günümüz eğitim paradigması olan öğrenci merkezli eğitim anlayışı ve ölçme ‐ değerlendirme eğitimcilerin yakından takip etmesi gereken konular haline gelmiştir. Artık günümüz sosyal hayat anlayışına paralel yaşanan bu gelişmeleri takip etmekten uzak kalamayacağımız bir dönemde bulunuyoruz. Bu makalede geleneksel ve çağdaş eğitim paradigmalarında ölçme ve değerlendirme alanındaki son gelişmelerle Bologna sistemi ve Qafqaz Üniversitesi uygulamaları göz önünde tutularak değerlendirmeler yapılmıştır.
MEASUREMENT AND EVALUATION APPROACHES IN TRADATIONAL AND CONTEMPORARY PARADIGMS OF EDUCATION AND EXAMPLE OF QAFQAZ UNIVERSITY

In a rapidly changing globalized world, new approaches in all spheres of education such as learning and teaching methods, teacher‐student relationships and Educational Testing and Assessment have been undergoing some changes. Especially with today`s paradigm of student‐centered approach to education and Educational Testing and Assessment have become among the issues that educators should closely follow.We are experiencing a new Era that these developments in line with the perceptions of current social life can not be underestimated.This article focuses on the recent developments in the field of traditional and contemporary educational paradigms and makes some evaluations based on the observations of Bologna System and its practices at Qafqaz University by providing some information within this context.  
Süleyman SARIBAŞ Qafqaz Üniversitesi, Sınıf Öğretmenliği Bölümü Bakü / AZERBAYCAN




 http://journal.qu.edu.az/content.php?page=article&j_id=1057&s_id=104&a_id=770Geleneksel ve çağdaş eğitim paradigmalarında ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ve Qafqaz Üniversitesi örn...                                                                                                   

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özəl və dövlət ali təhsil məktəbləri arasındakı fərq

Ən yüksək keçid balı Qafqaz Universitetinin birinci qrupuna daxil olan kompüter mühəndisliyi ixtisasındadır

VİCDAN SUSTUĞUNDA : Download PDF